SALGSBETINGELSER

Dette kjøpet er regulert av nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og e-handelsloven, som gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene finnes på www.lovdata.no.

Disse vilkårene er ikke ment å begrense dine lovbestemte rettigheter, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter ved kjøp.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For veiledning til forståelse av salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder.

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen, samt eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved motstrid går særskilt avtalte vilkår foran, så langt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen suppleres av gjeldende lovbestemmelser for forbrukerkjøp.

2. Partene

Selger: Fæbrik AS, Dronning Eufemias gate 55, 0194 Oslo, org.nr. 825 060 022 (heretter «selger»).

Kjøper: Den forbruker som foretar bestillingen (heretter «kjøper»).

3. Pris

Oppgitt pris inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Kjøper skal ikke belastes for kostnader selger ikke har informert om før kjøpet.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende når kjøper har sendt sin bestilling.

Ved åpenbare skrive- eller tastefeil i tilbudet eller bestillingen, som motparten burde ha forstått, er avtalen ikke bindende.

Digitale mønstre har ingen returrett. Ved retur av pakkeløsninger trekkes ordinær pris for digitale mønstre fra ved refundering.

5. Betaling

Selger kan kreve betaling fra varen sendes.

Ved kortbetaling kan kjøpesummen reserveres ved bestilling. Kortet belastes når varen sendes.

6. Levering

Levering anses skjedd når kjøper, eller representant, mottar varen.

Vi leverer kun til adresser på Norges fastland.

Gavekort er gyldig i 1 år.

7. Angrerett

Digitale mønstre: Ingen angrerett.

Fysiske produkter: 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven.

Melding om angrerett må sendes innen 14 dager fra mottatt vare. Dersom fristen utløper på en helligdag, forlenges den til nærmeste virkedag.

8. Rettigheter

Alt innhold på faebrik.no og faebrik.com tilhører Fæbrik AS, og er beskyttet av åndsverksloven og internasjonale regler om immaterielle rettigheter.

Mønstre kjøpes til personlig bruk, og må ikke deles eller videreselges.

9. Selgerens rettigheter ved mislighold

Ved kjøpers mislighold kan selger, etter forbrukerkjøpsloven kapittel 9, holde varen tilbake, kreve oppfyllelse, heve kjøpet, kreve erstatning, renter, inkassogebyr eller gebyr for uavhentede varer.

10. Mangel ved varen — Reklamasjon

Ved mangel må kjøper reklamere innen rimelig tid, senest to måneder etter at mangelen ble oppdaget.

Reklamasjonsfristen er to år fra mottak av varen.

Ved gyldig reklamasjon kan kjøperen holde kjøpesummen tilbake, kreve retting, omlevering, prisavslag, heving eller erstatning.

Reklamasjoner sendes til: kundeservice@faebrik.no

11. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse tvister i minnelighet.

Hvis dette ikke lykkes, kan kjøper kontakte Forbrukerrådet — telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Sist oppdatert 21. juli 2025.