Alle varer sendes med HeltHjem, til enten postkasse/dørmatte, eller nærmeste hentested. Større varer som symaskin og overlock, sender vi alltid med Bring til nærmeste hentested, for å sikre at varene ikke blir stjålet.
Hvor er ordren min?
Innen få dager skal du få tilsendt sporingslink på ordren din, slik at du kan spore varene hele veien. Ikke hørt noe på flere dager? Ta kontakt med kundeservice@faebrik.no så skal vi hjelpe deg så fort vi kan!
Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg.
Det er ingen angrerett på digitale mønstre, heller ikke i pakker.
Ved retur av pakker med fysisk vare + digitalt mønster, refunderer vi deg dermed for de fysiske produktene, men trekker for det digitale mønsteret.
For å opprette en retur:
1. Logg inn på Min konto.
2. Finn bestillingen det gjelder.
3. Velg Opprett retur.
Når returen er godkjent, vil du motta en e-post med all informasjon du trenger, inkludert fremgangsmåte og lenke til returetikett.
Vilkår for retur:
Retur belastes med et gebyr på 100,-.
Varen må være ubrukt, med merkelapper på, og uten lukt eller flekker.
Eventuell gave som fulgte med bestillingen må returneres sammen med varen.
Ved ønske om å bytte til annen vare, ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken, og kontakte oss på kundeservice@faebrik.no om at du ønsker retur på opprinnelig vare. Da vil vi refundere pengene så fort returen ankommer og alt er i orden med varen.
Hvis det er en feil med varen du har mottatt, har du som hovedregel reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed på kundeservice@faebrik.no innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.
Er pakken eller returen din stjålet? Sååå leit! Dessverre dekker vi ikke forsvunnede pakker når returen er gjort fra postkasse. Frem til at pakken er hentet, er det avsender som bærer risikoen for pakken. Dermed oppfordrer vi heller til å velge alternativet med retur via hentested. Opplever du mye stjeling fra postkassen? Da anbefaler vi at du tar kontakt med HeltHjem, slik at de kan stenge adressen din for levering/henting.