RETUR, BYTTE OG REKLAMASJON

ANGRERETT

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. 
Det er ingen angrerett på digitale mønstre.


RETUR

FOR Å RETURNERE FRA POSTKASSE/DØRMATTE: Helthjem.no/retur/enkel
(merk! gjelder kun om pakken ble levert til postkasse/dørmatte med HeltHjem)

FOR Å RETURNERE VIA HENTESTED: Helthjem.no/retur/skjema/1638
(grunnet risiko for stjeling anbefaler vi å returnere via hentested)

Retur belastes med 100,- i returgebyr.

RUTINE FOR RETUR 

Ved retur skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen må være ubrukt, merkelappene må være på og varen må være uten lukt eller flekker. Fyll ut skjemaet på en av linkene over og følg instruksjonene.

1. Legg varen(e) du ønsker å returnere i emballasjen du fikk fra Fæbrik der det er mulig, eller annen passende emballasje.

2. Fest returlappen/koden godt synlig utenpå returpakken, over den forrige strekkoden. Send pakken som anvist på instruksene du fikk på mail.

3. Du får en bekreftelse på mail så fort vi har mottatt din retur tilbake på lageret. Vi gjør oppmerksom på at dette kan ta opptil 14 dager, og er avhengig av Helthjems leveringstider.

4. Når vi har sjekket over at alt er i orden med varen, refunderer vi beløpet. Ved kortbetaling og VIPPS vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet da du la inn bestillingen. Det tar mellom 3-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort. 

NB! Dersom du velger annen forsendelsesmetode og/eller ikke bruker vedlagt returlapp, må du stå for hele returkostnaden selv. 

Dersom det følger med gave på kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur.


BYTTE

Ved ønske om å bytte til annen vare, ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken, og kontakte oss på kundeservice@faebrik.no om at du ønsker retur på opprinnelig vare. Da vil vi refundere pengene så fort returen ankommer og alt er i orden med varen.

REKLAMASJON

Hvis det er en feil med varen du har mottatt, har du som hovedregel reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed på kundeservice@faebrik.no innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.

 

PAKKEN MIN ER STJÅLET! 

Er pakken eller returen din stjålet? Sååå leit! Dessverre dekker vi ikke forsvunnede pakker når returen er gjort fra postkasse. Frem til at pakken er hentet, er det avsender som bærer risikoen for pakken. Dermed oppfordrer vi heller til å velge alternativet med retur via hentested. Opplever du mye stjeling fra postkassen? Da anbefaler vi at du tar kontakt med HeltHjem, slik at de kan stenge adressen din for levering/henting.