Retur, bytte og reklamasjon
Angrerett
Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Varen skal sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen må være ubrukt, merkelappene må være på og varen må være uten lukt eller flekker. Varen må sendes i retur i sin originale emballasje der dette er mulig.
Rutine for retur
1. Fyll ut slippen med returskjema nederst på kvitteringen som var vedlagt din bestilling. Du vil motta en retur seddel fra kundeservice@faebrik.no
2. Legg varen(e) du ønsker å returnere i emballasjen du fikk fra Fæbrik eller annen passende emballasje.
3. Fest returlappen du fikk på epost på bestillingen din, godt synlig utenpå returpakken. Ved bruk av returlappen belastes 89,- i returgebyr. Du blir ikke belastet ved reklamasjoner eller bytte av størrelse, så sant vi har størrelsen på lager.
4.Dersom Helthjem har retur på din adresse, så legger kunden ut returen etter anvisning fra helthjem. Dersom det ikke er retur på den adressen, må returen leveres inn på innleveringspunkt (tilsvarende post i butikk). Vær obs på at helthjem kan ha ulik dekning på levering av pakker, og opphenting av retur.
5. Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at dette kan ta opptil 14 dager.
NB! Dersom du velger annen forsendelsesmetode og/eller ikke bruker vedlagt returlapp, må du stå for hele returkostnaden selv.
Dersom det følger med gave på kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur.
Bytte
Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss, kontakter du kundeservice@faebrik.no Bruk vedlagte returlapp som du fester godt synlig utenpå pakken. Du blir ikke belastet for returgebyr eller porto ved bytte av størrelse, med forbehold om at vi har varene på lager. Gi oss gjerne beskjed på kundeservice@faebrik.no så snart du vet at du ønsker å bytte størrelse, slik at vi kan holde av produktet for deg.
Det er dessverre ikke mulig å bytte til annen vare. Ved ønske om å bytte til annen vare, ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss så snart din retur behandles.
Du er selv ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å bruke vedlagte returlapp ved tilbakesendelser. Dersom du velger å sende pakken med annen forsendelsesmetode, anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.
Reklamasjon
Hvis det er en feil med varen du har mottatt, har du som hovedregel reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.
Ved reklamasjon sender du e-post til oss på kundeservice@faebrik.no slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.
Tilbakebetaling ved retur og reklamasjon
Når vi mottar din retur, vil du få en bekreftelse fra oss på e-post. Hvis du returnerer hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varen(e)s verdi innen 14 dager fra vi mottar din retur.
Ved kortbetaling og VIPPS vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet da du la inn bestillingen. Det tar mellom 3-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.